Parkingowe konsultacje
Spółdzielnia Mieszkaniowa w Śremie przygotowuje się do konsultacji w sprawie przyszłości parkingów. Mieszkańcy zapytani zostaną o to, jak gospodarować tymi przestrzeniami, gdzie mogłyby powstać nowe miejsca postojowe oraz czy warto objąć płatną strefą tereny przy starym targowisku. Ankiety wkrótce znajdą się w eBOKu oraz najnowszym wydaniu Informatora.
Zagospodarowaniu spółdzielczych terenów ma dotyczyć kolejna tegoroczna ankieta przygotowana przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Śremie. Konsultacje w sprawie gospodarowania przestrzeniami parkingowymi, ich ewentualnej rozbudowie czy wprowadzeniu strefy płatnego parkowania na terenach przyległych do starego targowiska, rozpoczną się już za kilka dni.
Widzimy konieczność wsłuchiwania się w głos naszych mieszkańców, w ich potrzeby, tak aby w miarę możliwości technicznych, finansowych i prawnych w najszerszy sposób móc realizować te dokładnie potrzeby i oczekiwania. Zaproponowaliśmy możliwość konsultowania z mieszkańcami tematu dotyczącego zarządzania parkingami. Mamy tu na myśli zarówno to w jaki sposób będziemy w dalszym ciągu gospodarować istniejącymi miejscami parkingowymi na osiedlach, ale też tymi miejscami gdzie mogłyby jeszcze powstać nowe zupełnie miejsca parkingowe. Pojawiają się wokół tych działań dyskusje. Mamy zwolenników wbudowania nowych miejsc parkingowych blisko budynków, ale też mamy i takie osoby, które oczekują, żeby takie inwestycje, w spółdzielni powstawały.
– wyjaśnia Karolina Posadzy, zastępca prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej w Śremie
Kolejna poruszana kwestia to wprowadzenie płatnej strefy parkowania na terenie przyległym do tzw. starego targowiska. Ta parcela nie należy do konkretnej nieruchomości, a stanowi wyłączny majątek spółdzielni.
Zanim zapadną jakiekolwiek decyzje w tym zakresie, dla nas istotnym jest, aby w tym zakresie wypowiedzieli się nasi członkowie. Nie chcemy póki co konsultować ogólnospołecznie tej strefy zadań, a kierujemy do osób, które posiadają spółdzielczo-lokatorskie, spółdzielczo-własnościowe i prawo odrębnej własności w naszych zasobach. Pytanie, w jaki sposób dalej chcielibyśmy, aby zarządzanie tą przestrzenią się odbywało. Takie konsultacje poprzez ankiety będą dla nas bardzo ważnym głosem w przypadku dalszych działań, dalszej pracy nad tym materiałem. To nie jest tak, że z dnia na dzień pewne zmiany w naszej przestrzeni publicznej mogą zachodzić.
– dodaje
Władzom Spółdzielni zależy, aby wprowadzone rozwiązania były społecznie akceptowalne. Stąd prośba o wyrażenie swojego stanowiska. Konsultacje ruszą lada moment. Ankieta pojawi się we wrześniowym wydaniu Informatora oraz w internetowej usłudze eBOK. Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta jest darmowe dla każdego członka spółdzielni, wystarczy jedynie złożyć papierowy wniosek o wydanie identyfikatora i tymczasowego hasła. Obsługą wniosków zajmuje się dział członkowski.